Weekendje Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ilse Bosma - WaarBenJij.nu Weekendje Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ilse Bosma - WaarBenJij.nu

Weekendje Port Elizabeth

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eerst wil ik even melden dat ik eindelijk een vast rooster heb, inmiddels in week 4.
Ik ben afgelopen donderdag met MZ naar de New Rest preschool geweest. Deze preschool is gevestigd in township Nemato (Nelson Mandela Township). Ik heb hier kennis gemaakt met de eigenaresse (echt zo’n big mama) en de kinderen. Ze hebben daar zo’n 40 kinderen in de opvang van tussen de 1-5 jaar oud. De eigenaresse was bang dat de kinderen mij erg eng zouden vinden (begrijpelijk), omdat ik wit en lang ben haha, maar dat was niet het geval gelukkig. Alle kindertjes wilden hun duim tegen mijn duim aandoen (zo begroeten ze elkaar) en mij een high five geven. Er was zelfs al een klein meisje die bij me kwam om haar veter te laten strikken. Ik heb met de eigenaresse afgesproken om daar twee keer in de week een ochtend te komen. Dinsdag van 08:30 – 11:30 en woensdag ook.

Vrijdag ging ik met de entrepreneurship studenten op fieldtrip naar Port Elizabeth, naar ‘the hope factory’. Dit bedrijf helpt kleine bedrijven met doorgroeien en opstarten. Vooral in de townships. Bij the hope factory doen ze aan mentoring, op deze manier geven ze kennis door aan de kleine bedrijven.
Elisa en ik hadden al van te voren bedacht dat wij dan niet met de bus mee terug zouden naar Port Alfred, maar dat we zouden blijven voor een nacht in Port Elizabeth. De volgende dag is het de bedoeling dat Luba, Danielle, Laura en Maaike naar het Sieview Predator Parc zouden komen in de auto vanuit Port Alfred en wij vanuit Port Elizabeth.
Meer dan de helft van de studenten van entrepreneurship hadden het zelfde idee, daardoor was er maar 1 van de 3 busjes van Stenden die ons brachten die terug ging naar Port Alfred. Toen was het de vraag of één van de Stenden busjes ons nog wilde afzetten bij de shoppingmall. Dit was een heel gedoe omdat de chauffeurs alleen hadden doorgekregen om mensen bij de airport of bij the hippo af te zetten. Toen wij met nog een groep dan maar besloten om te lopen zei Big Mac (driver) we brengen jullie wel want het is hier niet veilig om te lopen. Toen heeft Big Mac ons bij the Greenacker mall afgezet. En ons nog even verteld om voorzichtig te doen en als er wat gebeurt te bellen (haha, wel heel bezorgd dus).
Elisa en ik hadden toen een tijd afgesproken met drie andere studenten die ook in de Lungile Lodge zouden verblijven. Zodat we dan samen in de taxi daar naartoe konden gaan.
De mall was erg leuk en we hebben even lekker gewinkeld en koffie gedronken. Om 5 uur zijn we met z’n allen vertrokken naar de Lodge. De Lodge zag er mooi uit en met een zwembad, dus gelijk maar een duik genomen. Daarna douchen, omkleden en met z’n allen vertrokken naar een tentje met live muziek. Je kon daar erg leuk zitten en het was heel gezellig. Daarna zijn we vertrokken naar een omgeving waar je leuk en veilig stappen kon. Gelijk weer wat leuke liedjes kunnen aanvragen haha. Ik geloof dat we om 5 uur ofzo weer terug in de Lodge waren.

Na echt maar een uurtje slaap werd ik wakker. Maar rustig aan gedoucht enzo en toen moesten we wachten op de huurauto die gebracht zou worden bij de Lodge. We hadden om half 11 met z’n allen afgesproken bij het Sieview Predator parc, maar Elisa en ik merkten al dat we dit niet meer redden zouden, omdat eerst de auto om 10 uur komen moest en we daarna nog ontbijten moesten. De auto kwam ongeveer op tijd aan, maar toen moest er nog veel papier werk gedaan worden. Om half 11 zijn we ongeveer vertrokken. Onderweg hele mooie omgeving gezien en na twee keer verkeerd gereden te hebben toch aangekomen bij het park. Aan het mannetje bij de ingang vroegen we of hij een auto binnen gelaten had met 4 meiden er in. Hij zei van ja een half uur geleden. Dus toen wisten we dat de rest al binnen was. We spraken toen maar bij het restaurant in het park af. Als je het park binnen kwam moest je een soort van zand weggetje afleggen in de auto en mocht je niet uitstappen. Dit zand weggetje was soms erg stijl en vol met gaten, maar Elisa kreeg de auto er steeds weer langs. Onderweg zijn we nog wat dieren tegen gekomen; antilopen, giraffes, wildebeest, etc.. Eenmaal bij het restaurant aangekomen zagen we de rest en hebben we eerst even met zijn allen gegeten. Bij het restaurant was er ook een soort van pad hoog door de bomen waar je nog langs allemaal dieren komen kon die in hun verblijf zaten. Hier ging je te voet langs. Langs dit pad hebben we stokstaartjes gezien, een zwarte luipaard, hyena, wild zwijn etc. Na dit pad hebben we extra geld betaald om nog bij de Caracals in het verblijf te kunnen, ook wel de woestijnlinx genoemd. Deze dieren kon je gewoon aaien en ze gaven kopjes, net echte huiskatten dus. Ik kon mij zelf niet met zo’n dier op de foto krijgen, maar de anderen hebben wel foto’s dus die komen nog.
Toen we dit pad helemaal gedaan hadden zijn we weer in de auto gestapt en naar de leeuwen en tijgers vertrokken. Je kon wel merken aan de dieren dat het erg warm was, want bijna elk beest lag te slapen in de schaduw. Maar toch nog wat foto’s kunnen maken.
Na de leeuwen en tijgers zijn we weer vertrokken richting Port Alfred.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Welkom op mijn blog voor de minor community care in Port-Alfred South Africa!

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 947
Totaal aantal bezoekers 3502

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 10 April 2015

Stenden South-Africa!

Landen bezocht: